Seil
Seilservice er stolte representanter av OneSails og produserer kvalitetssikre seil i hele Norge – og verden. Ved å tilby turseil, jolleseil, regattaseil og service sørger vi får at du alltid er en bølge foran!
rocket
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u871322716/domains/seilservice.no/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114limit-login-attempts-reloaded
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/u871322716/domains/seilservice.no/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114Seilservice er stolte representanter av OneSails og produserer kvalitetssikre seil i hele Norge – og verden. Ved å tilby turseil, jolleseil, regattaseil og service sørger vi får at du alltid er en bølge foran!
Seilservice tilbyr skreddersydde seil av høyeste kvalitet, perfekt tilpasset både konkurranse- og fritidsseilere. Våre seil er utviklet med banebrytende teknologi som sikrer enestående formstabilitet, slitestyrke og ytelse under alle forhold. Med nøye utvalgte materialer og presis produksjon gir vi deg seil som kombinerer lett vekt med overlegen holdbarhet, noe som gjør båten din raskere, mer responsiv og enklere å håndtere. Enten du er på jakt etter fart, kontroll eller langvarig kvalitet, leverer Seilservice seil som optimaliserer seilopplevelsen din og tar den til neste nivå.
Ved å ta i bruk nyere teknologi forbedrer vi vekt, formstabilitet og strekkbegrensing. Dette bidrar til bedre resultat og ytelse, sammenlignet med tradisjonelle seil.
Vi er et steg foran i seilindustrien. OneSails investerer kontinuerlig i forskning og utvikling. Vi ønsker deg som kunde de beste seilene som er tilgjengelig på markedet.
Fokuset hos oss har alltid vært og vil alltid være god kundeservice. Det er viktig at du føler deg ivaretatt og hørt, slik at vi kan tilby deg god service til enhver tid.
Seil fra Onesails er designet og produsert etter høyeste krav fra nøye utvalgte komponenter. Dette sikrer seilene dine best kvalitet og lengre holdbarhet.
Hovedfokuset i OneSails er å tilby førsteklasses produkter og service. OneSails har et solid team med eksperter. Dette er nødvendig for at vi som seilleverandør kan levere topp kvalitet. OneSails gruppen har et stort nettverk med serviceloft strategisk plassert rundt i hele verden. Dette betyr at uansett hvor du befinner deg, vil det alltid være mulig å få hjelp.
Regelmessig vedlikehold av seilene dine kan forlenge levetiden deres betydelig. OneSails tilbyr ekspert tjenester over hele verden, inkludert:
Naked er den ultimate utviklingen av 4T FORTE™ komposittteknologi, med det høyeste belastnings-/vektsforholdet per kvadratmeter. Den er spesielt utviklet for Grand Prix-seiling og gir en utmerket kombinasjon av lav vekt og formstabilitet sammenlignet med lignende produkter.
4T FORTE™ komposittseil bruker de nyeste høymodulfibrene uten mylarfilmer og lim. Den multi-mikrolagstrukturen smelter membranens elementer sammen, noe som gir et stabilt, strekkbestandig og lett seil sammenlignet med laminatalternativer.
M3™-seil bruker en “resinfri” laminasjonsprosess med kontinuerlige høymodulfibre for å lage strekkbestandige, myke og fleksible seil. Varme og trykk smelter polymerene sammen uten lim, og seilene leveres med tre års garanti mot delaminering.
Vektor2™ er resultatet av over 20 års utvikling av seil med kontinuerlige fibre. Forsterkede fibertaper påføres under høyt trykk for å maksimere fibrenes styrke uten å begrense oppsettet. Dette gir utmerket formstabilitet.
Vantage One™-membraner bruker buede fibre for jevn lastfordeling, noe som reduserer deformasjon og forbedrer formstabiliteten. Seilene lamineres i seksjoner, kuttes, formes og settes sammen for å sikre effektiv, holdbar ytelse med minimal krymping eller deformasjon.
Tri-radial konstruksjon fordeler belastningen i seilet mer effektivt enn en cross-cut seil. Teknisk avanserte stoffer som Dyneema og Hydranet, samt spesiallaminater, gir bedre formstabilitet, ytelse og håndtering enn cross-cut-alternativer.
OneSails cross-cut seil lages av førsteklasses Dacron, nøye utvalgt for å sikre riktig egenskaper til hver bruk. Stoffene er tettvevde med slitesterke tråder og UV-beskyttelse, noe som gir seil med optimal ytelse for små og mellomstore båter der Dacron er foretrukket.
I 2007 introduserte OneSails de første kontinuerlige fiberseilene bygget uten bruk av lim, noe som eliminerte en viktig del av delamineringsproblemene. OneSails har nå tatt et skritt videre ved å introdusere 4T FORTE™-membranet laget av en eksklusiv Multi Micro Structure (MMS™)-teknologi. Slike seil holder lenge og er resirkulerbare.
‘Green Sails‘ – sertifisert ISO 14040. 4T FORTE™ er de første “grønne seilene”. Membranet og produksjonen er tilpasset etter høyeste standarder når det gjelder miljøpåvirkning og resirkulerbare alternativer. Lim og løsemidler er erstattet av en varme støpeprosess og seilmembranet er 100 % resirkulerbart i en standard avfall separering prosess.
Nei, det gjør vi ikke. Det krever et stort lager å oppbevare brukte seil og det er svært sjelden seil passer andre båter. Det kan også være at brukte seil har feil og mangler som er kostbare å reparere.
Riggen og skinnene/festepunktene på båten begrenser størrelsen på seilene. Seil for regatta er ofte litt større enn seil til turseiling. Turseilere har gjerne få seil mens regattaseilere har flere og kan derfor seile med riktig størrelse til enhver tid. For turseilere handler det gjerne mer om komfort, trygghet og sikkerhet. Derfor vil en som seiler mye på havet, gjerne ha mindre seil enn en som seiler mest i en fjord eller innaskjærs.
Vi sjekker seilet ditt gratis og gir deg et estimat for hva det vil koste å reparere. Ønsker du ikke å gjøre noe med seilet, skal du heller ikke betale for det. For at vi skal kunne vurdere seilet, må vi ha det levert. Vi kan da også måle seilet for å gi en pris på et nytt seil.
Seil er dessverre ikke lett å resirkulere og må i de fleste tilfeller sorteres i restavfall. MEN, OneSails har som eneste seilmaker gruppe i verden en ISO sertifisert patent på 100% resirkulerbar seilmembran 4T Forte. Det betyr at når seilet skal til gjenvinning er det selve duken som skal resirkuleres. Alle deler demonteres og duken leveres til en godkjent fasilitet. Vi har gjennomført dette på seil og fått fine produkter tilbake.
Hvis målene er relativt like, kan det være mulig. Det er mange detaljer som skal stemme for at et seil skal passe en annen båt. Sjekk fasongen på seilet, er det gammelt og utblåst, vil det kanskje ikke lønne seg.
Svarte seil kan være kult og hvite kan være elegant. Hvilken farge seilene har betyr ofte ikke så mye for funksjonen. I stor grad er regattaseil svarte. Det sorte laget er som oftest et tynt lag med farget duk. Bak duken kan det være alt fra polyester til Kevlar, carbon, Dyneema, Vectran eller en en kombinasjon av disse. Kjøper du et nytt seil, går det ofte an å velge hvit, grå eller sorte seil. Ønsker man en egen farge utenom dette, må man ofte betale mye mer fordi det må spesialproduseres.
Et forseil får mer “juling” enn et storseil. Storseilet er festet til mast og bom, i tillegg har det ofte spiler som stabiliserer seilet. Mens et forseil er kun festet til forstaget (med unntak av flyvende forseil). Derfor vil vi anbefale å investere mer i et forseil siden storseilet sannsynligvis vil holde lengre.
Veldig ofte kan dette skyldes at genoa/fokkefallet snurrer rundt forstaget når man ruller inn seilet. Eller kanskje bruker man feil fall. Dette resulterer i at det blir tungt å rulle inn seilet. Ser man ikke dette og bruker vinsjen for å rulle inn seilet, vil det ofte gå utover vaieren på forstaget. Vi kaller det for en “halyard wrap” eller at fallet har snurret seg rundt forstaget. Om du ikke ser toppen av forstaget, kan det være lurt å sjekke fallet om det er slitt i enden hvor det er knyttet/sjaklet til svivelen på rullesystemet (toppen av seilet). Dette må man fikse umiddelbart, siden det kan resultere i et mastehavari (forstaget ryker).
Noen eldre franske rullesystemer, kan også lide av at lageret på svivelen er slitt. Da må hele svivelen byttes.
Seilduk strekker seg, noen duker mer enn andre. Men i noen tilfeller kan seilet ha en feil kurve i forhold til mast eller riggen. Dette kan en seilmaker gjøre noe med.
Vi kan hjelpe deg å lage et oppsett på riktige seil, effektivisere båten i forhold til riktig utstyr og tauverk. Er man shorthand seiler vil man i stor grad begrense mengden seil og sørege for at seilene er optimalisert for formålet.
Ja, vi er registrerte seilmålere og kan ta ta denne jobben. Seilet blir lagt inn i NOR Rating og registrert.
Først og fremst støtter du en liten bransje i Norge som lever av produksjon og service på seil lokalt. Men du har også større trygghet for at seilet passer og er tilpasset båten din. Seil er skreddersøm og det er mange detaljer som skal stemme. Skulle det være noe som ikke er riktig, vil du spare tid og penger på å bruke en norsk seilmaker. Vi i OneSails har internasjonal garanti, det vil si at du skal kunne henvende deg hvor som helst i verden hvor det er en representant, hvis det skulle være problemer med seilet innenfor garantitiden.
Ægirs vei 3, 4632 Kristiansand • 41 66 71 71 • Seilservice AS – 926 818 031
© Copyright Seilservice AS 2024 • Nettsiden er utviklet av LODDO AS.